Ady Endre versek

Ady Endre, az egyik legjobb magyar költő verseit tartalmazza az oldal.

Látogatók

free counters

Nap verse

Napi idézet

Linkblog

Ady Endre : Jobb nem vagyok

Fényérzékeny 2011.08.28. 14:38

Jobb nem vagyok

Jobb nem vagyok, mint annyi sok más,
Egy beteg kornak dalosa.
Verg
ődöm az ellentétek közt,
De irányt nem lelek soha.
Magas, dics
ő eszmék hevítnek,
De elkap a tömegnek árja:
Bennem van a kornak erénye
S bennem van minden léhasága...

De néha, lázas éjszakákon
Lehull el
őttem a lepel,
Eszembe jut, hány édes álmot,
Hány ideált temettem el;
Reám szakad lelket zaklatva
Egy eltévesztett élet vádja
S egy-egy megtisztult dalba ömlik
Lelkem felújult ifjusága...

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adyversek172.blog.hu/api/trackback/id/tr573185495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása